poniedziałek, 7 marca 2016

QUINOA Z MARCHEWKĄ I GROSZKIEM, NA ŚNIADANIE LUB NA OBIAD

Przygotowanie mojego dzisiejszego śniadania zajęło mi dosłownie 15 minut. Quinoa, czyli komosa ryżowa, ma lekko orzechowy smak i nadaje się do potraw na słodko, na słono i na ostro. Łatwo się ją przygotowuje. Według mnie dużo łatwiej niż kaszę jaglaną. Od dwóch miesięcy jestem na diecie bezglutenowej, co skłoniło mnie do częstszego spożywania komosy, nie tylko na obiad. 

składniki (jedna porcja śniadaniowa)

1 szklanka gotowanej quinoa
1 średnia marchew
1/2 szklanki mrożonego zielonego groszku (w sezonie świeżego)
1 ząbek czosnku
1 mała cebula
1 płaska łyżka nieaktywnych płatków drożdżowych
1/2 szklanki posiekanego szczypiorku
1 łyżeczka oleju do duszenia
W młynku zmieliłam po kilka ziarenek przypraw i powstał taki oto MIX:
kminek i czarnuszka (najwięcej), koper włoski, kozieradka, kolendra, rozmaryn, oregano

sól do smaku
opcjonalnie ulubiony sos warzywny, sok z cytryny, oliwka lub sos sojowy Tamari <dzisiaj nie użyłam>

Wykonanie

Drobno pokrojoną marchew lekko podsmażam i duszę na patelni energicznie mieszając. Dodaję cebulę, czosnek i dalej duszę. Jeśli warzywa są zbyt suche dolewam troszkę ciepłej wody. Duszę dwie minuty. Dorzucam mrożony groszek i duszę kolejne kilka minut. Do warzyw dokładam quinoa, mieszam, przyprawiam całość i trzymam chwilę pod przykrywką. Danie gotowe. 

Jak gotuję Quinoa:
Zalewam wrzątkiem, mieszam i płuczę do uzyskania czystej wody. Przez chwilę jeszcze moczę w zimnej wodzie. Po jakimś czasie, powiedzmy po 10 minutach porządnie płuczę ziarenka. 1 część quinoa zalewam 2 częściami lekko osolonej wody, doprowadzam do wrzenia, zmniejszam moc grzania na minimum i gotuję pod przykrywką 12-15 minut, aż komosa wchłonie całą wodę, a ziarenka zrobią się przezroczyste. Podczas gotowania nie ma konieczności mieszania. Po tym czasie odstawiam garnek na bok, mieszam kilka razy, przykrywam pokrywką i odstawiam na kilka minut.  I już kasza jest gotowa do spożycia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz