wtorek, 31 stycznia 2017

SYCYLIJSKIE SMAKI W JEDNEJ SAŁATCE CZYLI MORO KUMKWAT I PIRITTO

Sezon na Sycylii w pełni. W styczniu i w lutym królują aromatyczne, przebarwione na czerwono pomarańcze MORO oraz niesamowite cytryny Piritto. Skusiłam się również ostatnio na zakup chińskiej mandarynki Kumkwat. No i posiadając tak kolorowe składniki nie mogłam się oprzeć i przygotowałam soczystą, owocową sałatkę. Gościnnie wystąpił również koper włoski. Sałatka idealna jako starter przed obiadem lub jako soczysta przekąska lub jako zaspokojenie pragnienia na słodkie.



 
składniki

1/2 bulwy kopru włoskiego średniej wielkości
2 pomarańcze moro
6-8 cienkich plasterków cytryny piritto razem ze skórką
10 sztuk mandarynek kumkwat
dobra oliwa z oliwek <u mnie też z Sycylii>
świeżo zmielony czarny pieprz
lub
papryczka chili w płatkach
Wykonanie

Usuwam twardą część z bulwy kopru włoskiego i tnę go w cienkie piórka, a fragment łodygi tnę w cienkie plasterki. Przekładam koper na talerzyk i kropię go oliwą i odstawiam by skruszał. Pomarańcze obieram i tnę na plasterki, potem każdy z nich na cztery części. Umyty kumkwat łącznie ze skórką tnę na plasterki usuwając pestki. Krążki piritto tnę na ćwiartki, ósemki...jak wyjdzie. Kumkwat jest dość kwaśny, ale słodka skórka równoważy smaki. Jeśli łodyga kopru posiada koperek, idealnie nada się do posypania sałatki. Do salaterki umieszczam wszystkie owoce dodając koper włoski, który z pewnością już zmiękł. Posypuję posiekanym koperkiem i mieszam. Zastanawiałam się nad dodaniem listków mięty, ale postanowiłam to zostawić na następny raz. Sałatkę już na talerzu można potraktować świeżo zmielonym czarnym pieprzem (bardzo pasuje) lub papryczką chili w płatkach. Ja dodałam sobie kilka migdałów, które nie załapały się na zdjęcie. 

Ekologiczne cytrusy można spożywać bez obaw ze skórką i bardzo mnie to cieszy.

W sezonie jesienno zimowym zamawiam cytrusy, warzywa i inne delikatesy prosto z Sycylii. W grupie zamawiamy więcej, co daje nam nieograniczony dostęp do oferty. Jeśli jesteś z Trójmiasta i okolic i chcesz się przyłączyć do nas, skontaktuj się ze mną przez formularz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz