sobota, 21 stycznia 2017

HUMMUS Z PASTĄ MISO I CHRZANEM

Miso czy chrzan, nie mogłam się dzisiaj zdecydować, więc użyłam tę parę w moim hummusie. Tego mi było trzeba. Odmiany :-)
 


składniki

2 szklanki gotowanej cieciorki
4 łyżeczki pasty miso GENMANI (sojowo-ryżowe; bezglutenowe)
5 łyżeczek dobrego domowego chrzanu (najlepiej od gospodyni)
2 łyżki pasty sezamowej tahini
3 łyżki soku z cytryny
2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę (można ominąć, lecz dać wtedy więcej chrzanu)
50-70 ml lodowatej wody
do smaku: świeżo zmielony czarny pieprz i sól <soli nie użyłam, miso wystarczająco dodało słoności>
do podania ulubiona oliwa i prażony sezam

Wykonanie

Wodę wstawiam do lodówki, by była jak najzimniejsza, lub na chwilę do zamrażalnika. W misce umieszczam wszystkie składniki oprócz wody. Całość miksuję ręcznym blenderem na jednolitą masę. Chrzan i miso powodują, że pasta nie jest tak gęsta jak zwykle, więc wodę dolewam małymi porcjami. Doprawiam do smaku. Gdy mam ochotę bardziej na miso, zmieniam proporcje na korzyść miso. Z warzyw do tego humusu najbardziej pasuje według mnie seler naciowy, ale i tak jak zawsze zaserwowałam sobie mix chrupiących warzyw.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz