środa, 18 stycznia 2017

SURÓWKA POD TYTUŁEM KOPER WŁOSKI, CYTRYNA PIRITTO I SPÓŁKA

Niby tak po prostu klasyczna surówka z ulubionych warzyw, lecz dwa składniki wyjątkowo ją podkręcają.Są to koper włoski zwany fenkułem i cytryna Piritto. Miąższ tej cytryny, czyli albedo, jest jadalny, słodki i wyjątkowy. Do potrawy wniósł nutkę jakby melona.


 
składniki

1/4 bulwy kopru włoskiego
4 pomidorki koktajlowe
3 cienkie plasterki cytryny Piritto razem ze skórką (jak nie mam, to trę na drobnej tarce skórkę z 1/2 cytryny)
1/4 czerwonej papryki
1/2 laski selera naciowego
1 garść dowolnej łagodnej sałaty
1 suszona figa
odrobina dobrej oliwy z oliwek
sok z cytryny
papryczka chili w płatkach
Wykonanie

Warzywa szatkuję w cienkie paski, pomidorki w ćwiartki, cytrynę Piritto na cienkie a'la słupki, sałatę rwę na małe kawałki. Całość skrapiam oliwą i sokiem z cytryny posypując delikatnie ostrą papryczką. Po 15 minutach mieszam jeszcze raz. Smaki się wymieszają, warzywka puszczą soki i cóż więcej trzeba poza zajadaniem się? Pierwszy raz spróbowałam cytrynę Piritto i od dnia dzisiejszego jestem jej fanką.

Cytrynę Piritto i inne ekologiczne skarby sprowadzam z Sycylii

Jeśli jesteś z Trójmiasta i chcesz się przyłączyć do nas, skontaktuj się ze mną. W sezonie jesienno zimowym zamawiamy cytrusy, warzywa i inne delikatesy. W grupie zamawiamy więcej, co daje nam nieograniczony dostęp do oferty. Mniam :-)

2 komentarze:

  1. Jestem z Gdańska, sprowadzam cytrusy z Incampagny od kilku lat i chętnie dołącze się do grupy

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Elu. Witam serdecznie. Proszę o kontakt przez formularz.

    OdpowiedzUsuń