piątek, 23 października 2015

ZUPA DYNIOWA

Ta zupa dyniowa to dla mnie podstawowa wersja, z dużą ilością lubczyku i czosnku niedźwiedziego.


składniki

około 500 gram pokrojonej w kostkę dyni
2 średnie marchewki
kawałek korzenia pietruszki i selera
2 średnie ziemniaki
1 duża cebula
3 ząbki czosnku
ok 500 ml bulionu warzywnego bezglutenowego
2 łyżki oliwy <u mnie dobry rzepakowy>
1,5 łyżki suszonego lubczyku
1,5 łyżki suszonego czosnku niedźwiedziego
sól i mielony czarny pieprz
świeżo starta gałka muszkatowa
do posypania zielona pietruszka i nieaktywne płatki drożdżowe


Wykonanie

Cebulę drobno szatkuję i wyciskam czosnek. Dynię, marchew, pietruszkę i seler trę na mechanicznej tarce (skraca to czas przygotowania zupy). Ziemniaki obieram i kroję na drobną kostkę. Potem w garnku na rozgrzanej oliwie zeszkliłam cebulę z czosnkiem, dodałam poszatkowane warzywa wraz z ziemniakami i wlałam gorący bulion. Dosypuję lubczyk i czosnek niedźwiedzi oraz sól i pieprz wg. uznania. Gotuję pod przykryciem około 15 minut. Jeśli warzywa wydają się za gęste, dolewam gorącej wody i gotuję minutę. Zdjęłam z palnika i zmiksowałam całość ręcznym blenderem, starłam dość sporą ilość gałki muszkatowej. Gotowałam jeszcze minutę. Zupę podałam z posiekaną pietruszką i niedużą ilością płatków drożdżowych. (dały serowy posmak). 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz